Selasa, 23 Ogos 2016

SINOPSIS BUNGA LAIN FITRAH - SMAHADZIR

As'salam...

SINOPSIS

BUNGA LAIN FITRAH - SMAHADZIR


Apabila si teruna mencintai si gadis, itu lumrah kehidupan, tetapi jika si teruna mencintai si gadis yang punya lain citarasa, itu di luar hakikat manusia. Itulah dialami Arfik, mencintai seorang gadis yang hanya mahu membuka hatinya kepada rakan sejenis sahaja.

“Terus terang, awak bukan ‘taste’ saya. Hati saya inihanya boleh dibuka oleh haruman mawar yang datang dari golongan hawa semengga.” JOO ANN PARE.

Walaupun Joo Ann Pare tegar menerima cinta hanya dari kaumnya sahaja, ini tidak mematahkan semangat Arfik untuk mengejar gadis asal Connecticut, Amerika Syarikat, yang sangat berpegang kuat kepada agama Kristian Protestan itu.
“Kamu ialah manusia yang dijadikan Tuhan secara normal, dan itu fitrah. Justeru, kamu harus akur dengan kejadian semula jadi seorang wanita. Lelaki ialah pasangan kamu, dan kamu harus menerima hakikat itu.”ARFIK

Walaupun mengaku terlalu payah, Arfik tidak berputus asa dalam usaha membuka hati Joo Ann Pare untuk menerimanya, dan seterusnya mengubah tatacara hidup gadis tersebut.

Namun, bagaimanakah cara terbaik yang harus dilakukan Arfik agar ianya dilihat sebagai perkara yang murni abadi? Adakah dia harus menyedarkan Joo Ann Pare tentang keEsaan Tuhan yang sebenar-benarnya, atau melawan bait-bait yang terucap dari bibir delima Joo Ann Pare di mana sentiasa melemaskan Arfik dengan kesyahduan rasa menggoda? Entahlah, kedua-duanya itu, terpulang kepada Arfik untuk melakukan tindakan yang terbaik.

HARGA
SEMENANJUNG : RM 28.00 (POSTAGE PERCUMA)
SABAH/ SARAWAK : RM31.00 (POSTAGE PERCUMA)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.